Summer in Sydney

Frida akte i onsdags forra veckan, vilket var ett trakigt farval! Jag, Frida och Janne - Oreo-ganget- har haft det roligt, akt till stranden (dar gick fran vanilj till tomat), gatt ut, utomhusbio, bowlat, agerat moraliskt stod nar Frida hoppade fallskarm bland manga andra saker. Vilket for ovrigt var en intressant dag, sitta ute pa ett flygfalt i en forort till Sydney, i ett stort skjul utan AC, och vanta i nastan 4 timmar da Frida var en av de sista som skulle hoppa for dagen.. Gissa om man blev sugen pa att gora det sjalv!! Fran en helikopter dessutom.. Men jag har bestamt inte rad nu – fast jag ska definitivt gora det. Kunde Frida, med bade hojdskrack och flygradsla, gora det och dessutom alska det sa maste jag gora det, helt enkelt. Den helgen firade vi sjalvklart, pa lordagen var det annu en grym soul-konsert i The Domain, med bl.a. Angélique Kidjo!

Efter ett antal veckor i denna stad, har jag nu antligen borjat forsta mig pa den. Hittat lite utestallen och andra smastallen dar 'locals' brukar hanga, traffat valdigt trevliga manniskor, speciellt pa hostelet jag bor pa nu. Alfred Park har jag och Nils bott pa forut, och nu ar det lite annan stamning dar – forut var det valdigt lugnt och nastan pa den asociala sidan, men nu ar det en bra blandning av folk som jobbar och som ocksa vill ha roligt och umgas. Jag har dessutom fatt ovarderliga tips om hur jag kan jobba och spara pengar, vart jag kan vanda mig osv. Att behova lamna snart for att jobba nagonstans ute pa landet kanns lite trakigt, men ar samtidigt det smartaste jag kan gora, da Sydney trots allt ar en dyr stad. Sa just nu ar det full fokus pa att hitta jobb. Och sjalvklart njuta av sommaren.

Kommentarer
Postat av: Ira

Inga bilder? har du tappat bort kameran?
slut på det roliga,börja jobba?Kan tänka mig att du kommer att ha roligt ändå!
Många kramar

2013-01-22 @ 20:10:15
Postat av: Frida

ooohh!!!! du måste hoppa fallskärm tina. använd dina första intjänade pengar XD din blogg är bäst- sämst att jag behövde åka hem XDDD

2013-02-26 @ 10:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0