Quest for Regional Work

Nu ar det dags att lamna storstan och prova lyckan pa landet. Da det ar sasong for att plocka diverse frukt och gronsaker, ska jag (sasom manga andra backpackers gor) bege mig ut och leta sana jobb. Det blir att aka 15 timmar med tag och buss till en liten stad som heter Mildura, som ligger i norra Victoria, mellan Adelaide och Melbourne. I den regionen finns det manga olika farms som odlar massa olika saker, framst frukt och gront. Har varit i kontakt med ett av de hostels i omradet som har bra rykte nar det galler att ha kontakt med arbetsgivare och hitta jobb, Oasis. Imorgon bitti aker jag och min danska kompis Cristina ivag till Mildura.
Sista helgen i Sydney har varit intensiv, da man har velat umgas med alla de skona manniskor jag har traffat har. Dessutom ar det manga av de som aker samma vecka som jag, sa igar lordag blev det riktigt roj da det var sista lordagen for ett par stycken, forutom jag sjalv. Manga som jag hoppas att fa traffa igen!
 
..Inga bilder blir det heller denna gang, det ar mycket att sta i sista dagen innan avfard och nya erfarenheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0