Landat i Sydney

Hej, ok, jag är uppenbarligen inget bloggproffs. Hade precis skrivit ett ganska långt inlägg och skulle bara kolla igenom det, och då bestämde blogg.se att jag skulle bli utloggad istället. Allt blev raderat. Kul. Så nu får det bli lite kortare!

Flygresan med Qantas gick smidigt och bra, de tog hand om en bra under flygningen. Massor med filmer att underhålla sig med, och man kände sig som en bebis - antingen sov man eller så åt man. Vi kom hit till vårt hostel, Wakeup, tidig fredag morgon (torsdag kväll i Sverige) och sov bort i princip hela dagen. Under helgen har vi endast utforskat närområdet, annars har vi mest försökt ta igen jetlagen. Vi bor precis vid huvudgatan, George Street, i centrala Sydney som tar en hela vägen till hamnen där bl.a. Sydney Harbour Bridge och operahuset ligger. Vi bor också i Chinatown, vilket innebär god mat och schyssta marknadspriser runt hörnet, och att jag äntligen får känna mig medellång.

Wakeup är ett schysst hostel, stort med hjälpsam personal. De har en bar på nedersta våningen, där de har frukost på morgonen, och middag på kvällen till schyssta priser. Temakvällar är ju givet. Ikväll satt vi där och åt deras "Sunday Roast", och pratade om kommande veckans surfkurs med Mojo Surf. Då kommer det in några surfarkillar i baren, med "Mojo Crew"-tröjor. Jag går fram och pratar med dem, och det är de som vi ska åka upp med imorgon bitti och surfa med hela veckan. De tyckte att det var jättekul att vi hade bokat en hel veckas surf (de flesta bokar 5-dagars): "You're staying for the weekend too? You're gonna have a blast!" De poängterade även att vi inte skulle ha tid att sova, utan det är surfa hela dagen och festa hela kvällen som gäller. Trevligt tyckte jag, men kommer inte vattnet att vara kallt då? undrade jag, badkruka som jag är. Men tydligen blir vattnet inte kallt när man surfar, iallafall inte om man är en 'surfer'. Ja, vi får väl se om jag kommer bli en sån.

Upp tidigt imorgon bitti för att checka ut och ta oss runt hörnet där bussen ska stå och vänta. Kl 07:00 bär det iväg, ca 8 timmars bussresa norrut till en hel veckas surfande.
Får helt enkelt se till att "have a blast"!

Kommentarer
Postat av: lova

som erfaren (?) bloggare ser jag alltid till att kopiera inlägget (ctrl+A, ctrl+C) med jämna mellanrum. Sjukt störigt när långa texter försvinner..

Hur som helst. En hel veckas surf? Ni är galna!!! Hoppas du kommer åt att ladda upp några bilder efter det :) hälsa nilse. kram!!

2012-09-16 @ 19:03:06
Postat av: Amelia

jag tror surfarna har rätt... Ni kommer ha super kul!
Det säger en del att jag sitter i Paris, efter en dag av fikande och strosande, och är avundsjuk på dig :P

2012-09-16 @ 19:31:03
Postat av: Linnea Lindh

Haha nej om ni ska hålla deras tempo så kommer ni inte ha tid att sova! Åh ni kommer ha så kul! Jag är vekligen jätteavis ;) Vore kul att veta om det är samma grupp ni åker med...Men du kanske inte kan uppdatera så mkt här när du är där? Hoppas på lite bilder sen! Har du föresten sett deras fb sida?
Be prepared for the nude-runs ;)
Kramar

2012-09-17 @ 09:42:09
Postat av: Hedvig

Vad kul! ser fram emot att du blir en surferdude med och nils kommer att ha snäckskal runt halsen! lycka till med assimileringen!

2012-09-23 @ 12:20:22
Postat av: Hedvig

Aaaah! fina bilder!

2012-10-17 @ 21:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0